Lakáscélú szolgáltatás
A Pénztárunk kiegészítő szolgáltatásként 2025. január 1-december 31 között lakáscélú kiegészítő szolgáltatásokat nyújt.
Fenti időszak alatt a szolgáltatás maximum 3 alkalommal igényelhető.
A kifizetést a tartalmilag és formailag hiánytalan, 2025. december 31. napjáig beérkezett kérelmek alapján banki átutalással teljesítjük.
Kérjük, a pénzfelvétel időpontjának tervezésekor legyél figyelemmel arra, hogy a hiánytalanul benyújtott igénybejelentéstől (vagy ha szükségessé válik, akkor a hiánypótlás teljesítésétől) számított 60 nap a Pénztár ügyintézési határideje.
A kifizetés költségei:
Az elszámoláshoz kapcsolódóan kérelmenként egyszeri 3 000 Ft elszámolási költséget érvényesítünk, valamint a igényelt összeget a tényleges kifizetés költségei (banki utalás díja, tranzakciós illeték) csökkentik. A banki utalási díj a hatályos banki kondíciós lista szerint kerül levonásra. A tranzakciós illetéket a pénzügyi tranzakciós illetékről szóló 2012. évi CXVI. törvény határozza meg, mely mértéke az átutalt összeg 0,45%-a, de legfeljebb 20 000 Ft.
Az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének (ÖPOSZ) jogi munkaszövetségének álláspontja alapján az igényben szereplő összeget nem lehet „felbruttósítani”, vagyis a tag által a nyomtatványon igényelt összegből kell levonni a költségeket.
Eljárás hiánypótlás esetén:
Amennyiben a pénztártag a lakáscélú kiegészítő szolgáltatás iránti igénybejelentéséhez nem csatolja valamennyi, a Szolgáltatási szabályzat melléklete 2. pontjában megjelölt iratot, valamint nem tesz eleget a Szolgáltatási szabályzat 3.3.3. pontban jelölt azonosítási kötelezettségének, úgy igénybejelentése hiányosnak minősül. A Pénztár ebben az esetben az igénybejelentés kézhez vételétől számított 30 napon belül elsősorban elektronikus levélben, e-mail cím hiányában postai úton hiánypótlásra vonatkozó értesítést küld a pénztártag számára, amelyben pontosan megjelöli a pótlandó iratok körét és a hiánypótlásra rendelkezésre álló legfeljebb 60 napos határidőt. Ha a pénztártag az értesítés megküldésétől számított legfeljebb 60 napos határidőn belül nem tesz eleget a hiánypótlásnak, akkor a Pénztár a kérelmet érvénytelennek tekinti. A Pénztár a 2025. november 30-át követően a Pénztárhoz beérkező lakáscélú kiegészítő szolgáltatás iránti igénybejelentések esetén hiánypótlást nem kezdeményez, tekintve hogy a lakáscélú szolgáltatás 2025. december 31. napjával lezárul.
A Pénztár ügyintézési határideje a hiánypótlás teljesítésétől számított 60 nap.

Ügyfélazonosítás
A lakáscélú szolgáltatás kifizetését megelőzően kötelező a Pénztártag Pmt. törvény szerinti azonosítása.
Az egyszerűsített eljárás keretében elvégzett azonosítás elvégezhető jelen kérelem teljeskörű, hiánytalan kitöltésével és a személyazonosító okmány (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély, útlevél) és a lakcímkártya vagy tartózkodási engedély másolatának megküldésével.
Amennyiben a jogszabályi előírások alapján az azonosításhoz az ügyfél személyes megjelenése szükséges (pl. ha az igényelt szolgáltatás összege meghaladja a 4,5 millió Ft-ot) az azonosítás a Pénztár személyes ügyfélszolgálatán végezhető el (1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.). Személyes megjelenés hiányában a normál típusú azonosítás elvégezhető az azonosítási adatlap és személyazonosító igazolvány és a lakcímkártya közjegyző által hitelesített példányának Pénztárhoz postai úton történő beküldésével.
Adatközlő adatlap és közszereplői nyilatkozat >>
Az egyes igénybe vételi típusok és a csatolandó dokumentumok
Lakáscélú szolgáltatással kapcsolatos kérdés esetén hívd ingyenes zöld számunkat: +36 80 44 22 77 (egyéb felvilágosítás ezen a számon nem érhető el)
Lakáscélú szolgáltatás iránti igénybejelentő lap>>
A kifizetési igényhez szükséges az Adatközlő adatlap és közszereplői nyilatkozat megküldése>>