Lakáscélú szolgáltatás

A Pénztárunk kiegészítő szolgáltatásként 2025. január 1-december 31 között lakáscélú kiegészítő szolgáltatásokat nyújt.

Fenti időszak alatt a szolgáltatás maximum 3 alkalommal igényelhető.
A kifizetést a tartalmilag és formailag hiánytalan, 2025. december 31. napjáig beérkezett kérelmek alapján banki átutalással teljesítjük.

A kifizetést a tartalmilag és formailag hiánytalan, 2025. december 31. napjáig beérkezett kérelmek alapján banki átutalással teljesítjük.

Kérjük, a pénzfelvétel időpontjának tervezésekor legyél figyelemmel arra, hogy a hiánytalanul benyújtott igénybejelentéstől (vagy ha szükségessé válik, akkor a hiánypótlás teljesítésétől) számított 60 nap a Pénztár ügyintézési határideje. 

A kifizetés költségei:
Az elszámoláshoz kapcsolódóan 
kérelmenként egyszeri 3 000 Ft elszámolási költséget érvényesítünk, valamint a igényelt összeget a tényleges kifizetés költségei (banki utalás díja, tranzakciós illeték) csökkentik. A banki utalási díj a hatályos banki kondíciós lista szerint kerül levonásra. A tranzakciós illetéket a pénzügyi tranzakciós illetékről szóló 2012. évi CXVI. törvény határozza meg, mely mértéke az átutalt összeg 0,45%-a, de legfeljebb 20 000 Ft. 
Az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének (ÖPOSZ) jogi munkaszövetségének álláspontja alapján az igényben szereplő összeget nem lehet „felbruttósítani”, vagyis a tag által a nyomtatványon igényelt összegből kell levonni a költségeket. 

Eljárás hiánypótlás esetén:

Amennyiben a pénztártag a lakáscélú kiegészítő szolgáltatás iránti igénybejelentéséhez nem csatolja valamennyi, a Szolgáltatási szabályzat melléklete 2. pontjában megjelölt iratot, valamint nem tesz eleget a Szolgáltatási szabályzat 3.3.3. pontban jelölt azonosítási kötelezettségének, úgy igénybejelentése hiányosnak minősül. A Pénztár ebben az esetben az igénybejelentés kézhez vételétől számított 5 munkanapon belül elsősorban elektronikus levélben, e-mail cím hiányában postai úton hiánypótlásra vonatkozó értesítést küld a pénztártag számára, amelyben pontosan megjelöli a pótlandó iratok körét. Ahhoz, hogy kifizetést teljesíthessen a Pénztár a hiányzó dokumentumoknak legkésőbb 2025. december 31. napjáig be kell érkeznie a Pénztárhoz. 

Mire lehet igénybe venni?
Mekkora összeg vehető fel?
Ki veheti igénybe?

Ügyfélazonosítás

A lakáscélú szolgáltatás kifizetését megelőzően kötelező a Pénztártag Pmt. törvény szerinti azonosítása.

Az egyszerűsített eljárás keretében elvégzett azonosítás elvégezhető jelen kérelem teljeskörű, hiánytalan kitöltésével és a személyazonosító okmány (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély, útlevél) és a lakcímkártya vagy tartózkodási engedély másolatának megküldésével.

Amennyiben a jogszabályi előírások alapján az azonosításhoz az ügyfél személyes megjelenése szükséges (pl. ha az igényelt szolgáltatás összege meghaladja a 4,5 millió Ft-ot) az azonosítás a Pénztár személyes ügyfélszolgálatán végezhető el (1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.). Személyes megjelenés hiányában a normál típusú azonosítás elvégezhető az azonosítási adatlap és személyazonosító igazolvány és a lakcímkártya közjegyző által hitelesített példányának Pénztárhoz postai úton történő beküldésével.

Adatközlő adatlap és közszereplői nyilatkozat >>


Az egyes igénybe vételi típusok és a csatolandó dokumentumok

Lakáscélú szolgáltatással kapcsolatos kérdés esetén hívd ingyenes zöld számunkat: +36 80 44 22 77 (egyéb felvilágosítás ezen a számon nem érhető el)

Lakáscélú szolgáltatás iránti igénybejelentő lap>>

A kifizetési igényhez szükséges az Adatközlő adatlap és közszereplői nyilatkozat megküldése>>

Lakás, vagy lakóház építése, felújítása, korszerűsítése
Magyarországon lévő lakás vagy lakóház megvásárlása
Magyarországon lévő lakás vagy lakóház építkezési helyéül szolgáló építési telek megvásárlása
Banki lakáscélú vagy szabad felhasználású jelzáloghitelek,vagy munkáltatói lakáscélú hitelek törlesztése, előtörlesztése vagy végtörlesztése
Új lakáscélú hitel felvételéhez az önerő biztosítása